ویژگی های یک اتاق خواب مناسب در آپارتمان

اهمیت وجود اتاق خواب در خانه

برای شروع، اجازه دهید در مورد اینکه چرا حتی مهم است که یک اتاق در خانه شما رسما یک اتاق خواب است یا خیر صحبت کنیم. اتاق خواب ها در تهران یک نقطه فروش عمده برای خانه ها هستند – یک اتاق خواب اضافی می تواند هزاران دلار ارزش به یک خانه اضافه کند. گفته می‌شود، اگر خانه‌ای سه خوابه در ایران می‌خرید ، احتمالاً وقتی متوجه می‌شوید که یکی از اتاق‌خواب‌ها فقط یک کمد زیر راه پله است، بسیار ناامید خواهید شد.

ویژگی های یک اتاق خواب مناسب در آپارتمان

در حالی که از نظر فنی می توانید در هر جایی از خانه بخوابید، در واقع الزاماتی وجود دارد که تعیین می کند چه اتاق هایی را می توان به طور رسمی به عنوان “اتاق خواب” در هنگام ارزیابی یک خانه نامید. بیایید بررسی کنیم که چه چیزی یک اتاق خواب را از اتاق های دیگر خانه شما متفاوت می کند – و چرا اهمیت دارد.

کدهای ساختمانی ملی و محلی وجود دارد تا مطمئن شوید خانه‌هایی با اتاق‌خواب‌هایی که تبلیغات نادرست دارند فروخته نمی‌شوند – و همچنین مطمئن شوید که اتاق‌خواب‌هایی که وجود دارند برای زندگی و خواب امن هستند. بیایید با ما مشاوران املاک رویکرد به چند مورد خاص نگاه کنیم. الزاماتی که ممکن است یک اتاق باید برآورده کند تا یک اتاق خواب “واقعی” در نظر گرفته شود.

اندازه

کد بین المللی مسکونی (IRC) شامل الزاماتی برای اندازه اتاق است که اتاق خواب ها باید به آن پایبند باشند. کدها و مقررات اتاق ممکن است از ایالت به ایالت کمی متفاوت باشد، اما در بیشتر موارد، اتاق خواب ها از این دستورالعمل ها پیروی می کنند. برای اینکه یک اتاق به عنوان یک اتاق خواب واقعی به حساب بیاید، باید حداقل 70 فوت مربع مساحت و حداقل 7 فوت در یک جهت داشته باشد. اگر یک اتاق برای چند نفر ساکن در نظر گرفته شده است، حداقل باید 50 فوت مربع برای هر نفر باشد.

روش های خروج

علاوه بر ورودی اتاق در خانه، اتاق خواب باید حداقل یک روش خروج را نیز داشته باشد – که یک خروج اضطراری است. اگر اتاق خواب دارای دری نباشد که به بیرون از خانه باز می شود، باید دارای پنجره ای باشد که حداقل 24 اینچ ارتفاع و 20 اینچ عرض داشته باشد و حداقل سطح بازشو 5.7 فوت مربع باشد. این پنجره همچنین نباید بیش از 44 اینچ از کف اتاق فاصله داشته باشد، مگر اینکه یک پله یا نصب دائمی دیگری وجود داشته باشد که امکان دسترسی آسان به پنجره را فراهم کند. ویندوز نیز معمولاً باید حداقل تا نیمه باز شود.

ارتفاع سقف

سقف کم نیز ممکن است اتاق را از در نظر گرفتن یک اتاق خواب واقعی محروم کند. برخی از ایالت ها مثل تهران نیاز دارند که حداقل نیمی از سقف اتاق خواب باید حداقل 7 فوت ارتفاع داشته باشد.

سرمایه گذاری در بازار مسکن با خرید خانه و آپارتمان

فضای کمد

اکثر شهرهای ایران در واقع نیازی به داشتن کمد دیواری در اتاق خواب ندارند. با این حال، برخی از بازارهای محلی ممکن است اتاقی را اتاق خواب بدون کمد در نظر نگیرند، بنابراین مهم است که کد محلی منطقه خود را بدانید. با این حال، از نظر فنی طبق استانداردهای ملی، یک اتاق برای اینکه اتاق خواب باشد نیازی به کمد ندارد.

درها

یک اتاق خواب باید حداقل از یک نقطه مشترک در خانه مانند راهرو یا اتاق نشیمن قابل دسترسی باشد. در بیشتر موارد، اتاقی را نمی توان اتاق خواب در نظر گرفت، اگر فقط از طریق اتاق خواب دیگری در خانه قابل دسترسی باشد.

اعلام حریق

هشدارهای دود باید در هر سطح از خانه، از جمله زیرزمین، نصب شود، و همچنین باید در نزدیکی و داخل هر اتاق خواب یا اتاق خواب یک خانه در تهران ، طبق آئین نامه ملی اعلام حریق و سیگنالینگ نصب شود. عدم وجود زنگ هشدار دود در اتاق خواب آن را از یک اتاق خواب واقعی محروم نمی کند، به خصوص اگر اتاق در خانه قدیمی باشد، اما نصب آن به دلایل ایمنی در اسرع وقت در یک اتاق خوب است.

چه چیزی به عنوان یک اتاق خواب در یک زیرزمین واجد شرایط است؟

همان مقرراتی که برای اتاق خواب های معمولی اعمال می شود، همچنان در مورد اتاق خواب هایی که در زیرزمین خانه قرار دارند نیز صادق است. این بدان معناست که گاهی اوقات ممکن است برای اتاق های زیرزمین واجد شرایط بودن به عنوان اتاق خواب واقعی دشوار باشد زیرا حداقل یک روش خروج که مستقیماً به بیرون منتهی می شود مورد نیاز است. در اتاق زیرزمین با استفاده از نردبان دائمی می توان از فاصله کمتر از 44 اینچ از کف پنجره عبور کرد، اما اگر اصلاً پنجره وجود نداشته باشد، نمی توان آن را اتاق خواب نامید.

نکاتی برای تبدیل فضای اضافی به اتاق خواب

اگر به دنبال تبدیل فضای اضافی در خانه خود به اتاق خواب یدکی هستید، مطمئن شوید که تمام الزامات فوق و همچنین قوانین محلی منطقه شما را برآورده می کند. به یاد داشته باشید که محدودیت‌های اتاق همیشه به این معنا نیست که یک اتاق باید با هدف تبدیل شدن به اتاق خواب ساخته شود تا به عنوان اتاق خواب واجد شرایط شود – گاهی اوقات می‌توانید خلاق باشید.

رشد قیمت مسکن با بالا رفتن تقاضای خرید و پیش خرید

یک اتاق زیر شیروانی می تواند یک اتاق خواب کاملا قابل قبول بسازد به شرطی که الزامات ارتفاع سقف را برآورده کند و پنجره قابل قبولی داشته باشد. یک اتاق نشیمن یا لانه سابق نیز اغلب کاندیدای مناسبی برای اتاق خواب است، زیرا احتمالاً روش های خروج و سایر الزامات را دارد.

اگر با نحوه تقسیم فضا برای اتاق خواب جدید مشکل دارید، به یاد داشته باشید که می توانید از تقسیم کننده های اتاق یا سایر اشیاء ورق مانند بزرگ مانند تخته سنگ نیز استفاده کنید. تا زمانی که اتاق به طور کلی به یک راهرو متصل است و روش‌های خروجی مناسبی دارد، مهم نیست که چگونه تصمیم می‌گیرید که چیدمان را تقسیم یا تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *