سرمایه گذاری و خرید سهام آپارتمان از شرکت های ساختمانی معتبر

ایجاد ارزش سهام در خانه

وقتی مردم می گویند خانه در ایران یک سرمایه گذاری است، معمولاً در مورد سرمایه خانه صحبت می کنند . چیست، چرا آن را می خواهید و چگونه می توانید بیشتر از آن استفاده کنید؟ در ادامه مطالبی را که توسط دپارتمان رویکرد آماده شده است را بخوانید تا بدانید که چرا ساخت و ساز ارزش سهام مهم است و چگونه می توانید آن را با خانه خود انجام دهید.

سرمایه گذاری و خرید سهام آپارتمان از شرکت های ساختمانی معتبر

ایجاد ارزش سهام به چه معناست؟

سرمایه خانه مبلغ دلاری خانه شما است که مالک آن هستید. این تفاوت بین ارزش خانه شما و مقدار پولی است که بابت وام مسکن خود بدهکار هستید. هنگامی که سهام ایجاد می کنید، به این معنی است که تفاوت بین ارزش خانه خود و مبلغی را که در وام مسکن خود مدیون هستید افزایش می دهید. شما می توانید این کار را با افزایش ارزش خانه یا کاهش مقدار پولی که در وام مسکن خود دارید انجام دهید.

چرا ارزش سهام ساختمان مهم است؟

ارزش سهام در ساخت و ساز مقدار پولی که در خانه خود دارید را افزایش می دهد که ممکن است در حال حاضر یا در آینده بتوانید از آن استفاده کنید. می توانید از سهام خود به عنوان وام وام بگیرید، آن را سرمایه گذاری کنید، ثروت بلندمدت بسازید یا خانه خود را به قیمتی بیشتر از بدهی خود بفروشید و تفاوت را حفظ کنید.

خانه خود را برای کسب سود بفروشید:

 زمانی که خانه خود را در ایران می فروشید، درآمد حاصل از فروش ابتدا به سمت پرداخت موجودی وام مسکن شما می رود، سپس بقیه پول را نگه می دارید یا از آن برای خرید خانه دیگری استفاده می کنید . هرچه سهام بیشتری داشته باشید، درآمد بیشتری از فروش خانه خود در تهران خواهید داشت. فقط به یاد داشته باشید که ممکن است نیاز به پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه بابت پولی که از فروش به دست می آورید داشته باشید.

خرید و پیش خرید واحد های آپارتمانی و سرمایه گذاری بلند مدت

سهام خود را به عنوان وام قرض بگیرید:

 لزوماً مجبور نیستید خانه خود را در تهران بفروشید و برای استفاده از سهام خود بیرون بروید. همچنین می‌توانید از طریق وام مسکن یا خط اعتباری سهام خانه (HELOC) در برابر سهام خانه خود وام بگیرید . این وام ها وام های دوم هستند که به شما امکان می دهند از سهام خود وام بگیرید و از خانه خود به عنوان وثیقه استفاده کنید. این بدان معناست که اگر وام را بازپرداخت نکنید، ممکن است خانه خود را از دست بدهید.

 تفاوت بین این دو وام در این است که وام مسکن پول شما را در یک پرداخت یکجا فراهم می کند در حالی که HELOC پول شما را در یک خط اعتباری قرار می دهد. با بازپرداخت نقدی، شما می توانید درصدی از سهام خانه خود را دریافت کنید، که سپس به موجودی وام شما اضافه می شود و به وام جدید پرداخت می شود. مابه التفاوت نقدی دریافت می کنید که می توانید برای اهداف مالی دیگر استفاده کنید.

ارزش خالص خود را افزایش دهید:

 ارزش خالص آنچه دارید (دارایی) منهای بدهی شما (بدهی های شما) است. به عنوان مثال، اگر تمام دارایی های شما (خانه، 401(k)، پس انداز و مانده حساب های جاری) بالغ بر 200000 دلار و بدهی های شما (وام مسکن، بدهی کارت اعتباری، وام های دانشجویی) بالغ بر 150000 دلار باشد، دارایی خالص شما 50000 دلار خواهد بود.

فروش و پیش فروش خانه و آپارتمان و کسب سود از طریق دریافت اجاره بها

هر چه دارایی های شما بیشتر باشد و بدهی های شما کمتر باشد، دارایی خالص شما بیشتر می شود. همانطور که وام مسکن خود را پرداخت می کنید و سهام خود را ایجاد می کنید، دارایی های شما رشد می کند و بدهی های شما کاهش می یابد و در نتیجه ارزش خالص شما افزایش می یابد.

خط پایین

افزایش حقوق صاحبان سهام به معنای افزایش تفاوت بین ارزش خانه و مانده وام مسکن شماست. برای ایجاد عدالت در خانه خود، باید برای پرداخت وام مسکن خود، افزایش ارزش خانه یا هر دو تلاش کنید. وقتی مقدار زیادی سرمایه در خانه خود داشته باشید، می توانید چندین مزیت مالی را باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *