تفاوت خرید قسطی آپارتمان در تهران با خرید نقدی

انعطاف و ثبات برای صاحبخانه

اصطلاحات قرارداد اجاره و قرارداد اجاره اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما کاملاً متفاوت هستند. قرارداد اجاره یکی از انواع قراردادهایی است که صاحبخانه می تواند با مستاجر امضا کند. قرارداد اجاره ترتیبی است که اکثر مردم با اجاره ملک مرتبط می‌دانند. قراردادهای اجاره انعطاف پذیری بیشتری را برای مالکان و مستاجران ارائه می دهد، فروش قسطی آپارتمان در تهران در حالی که قراردادهای اجاره ثبات بیشتری را ارائه می دهند. تفاوت های کلیدی بین این دو نوع ترتیب زندگی را بیاموزید.

اجاره در مقابل قراردادهای اجاره: تفاوت چیست؟

تفاوت بین قراردادهای اجاره و اجاره چیست؟

قراردادهای اجاره                  قراردادهای اجاره

به طور معمول کوتاه مدت       معمولا طولانی تر

تمدید خودکار معمولی است      بدون تمدید خودکار

صاحبخانه می تواند شرایط را تغییر دهد    بندها را نمی توان به راحتی تغییر داد و اغلب شامل اطلاعات بهداشتی و ایمنی می شود . قراردادهای اجاره معمولا کوتاه مدت هستند. معمولاً این قراردادها برای یک دوره 30 روزه معتبر هستند. در موارد خاص، آنها می توانند حتی کوتاهتر باشند و به اندازه یک هفته طول بکشند.

مدت قراردادهای اجاره و اجاره

قراردادهای اجاره بسیار طولانی تر از قراردادهای اجاره هستند. متداول ترین مدت اجاره یک ساله است، اما اجاره نامه می تواند برای هر مدت زمانی باشد تا زمانی که موجر و مستاجر با مدت آن موافقت کنند. مدت زمان آنها می تواند شش ماه یا 30 سال باشد که در اجاره های تجاری رایج تر است. هر چه مدت اجاره طولانی تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که ایالت شما به صورت کتبی آن را بخواهد.

توجه به تعداد اقساط هنگام خرید قسطی آپارتمان در تهران

تمدید قرارداد اجاره یا اجاره

به طور کلی، قراردادهای اجاره پس از انقضای مدت اولیه به طور خودکار تمدید می شوند. تمام شرایط قرارداد اصلی، از جمله مدت قرارداد، هنوز معتبر است. بنابراین، اگر مدت اولیه برای یک دوره 30 روزه بود، قرارداد به طور خودکار برای 30 روز دیگر تمدید می شود. قراردادهای اجاره به طور خودکار تمدید نمی شوند. هنگامی که مدت اجاره اولیه به پایان می رسد، در صورتی که مالک یا مستاجر خواهان یک قرارداد بلندمدت باشد، مستاجر باید یک اجاره نامه جدید با مالک امضا کند.

شرایط قرارداد اجاره و قراردادهای اجاره

صاحبخانه می تواند شرایط قرارداد اجاره را تغییر دهد. این شامل تغییر مدت قرارداد یا قیمت اجاره است. با این حال، برای ایجاد هر گونه تغییر، مالک باید به مستاجر اخطار مناسب بدهد. این اخطار کتبی بر اساس قوانین ایالتی متفاوت خواهد بود، اما معمولاً 30 روز است. برخی از ایالت ها ممکن است به 60 روز اخطار برای ایجاد هرگونه تغییر نیاز مکداشته باشند. در صورت ایجاد هرگونه تغییر، مستاجر باید قرارداد اجاره جدید را امضا کرده و با آن موافقت کند.

بندهای قرارداد اجاره را نمی توان به راحتی در طول مدت اجاره تغییر داد. به عنوان مثال، اگر مستاجر یک اجاره نامه یک ساله امضا کرده بود و مالک می خواست اجاره بهای مستاجر را افزایش دهد، خرید اقساطی آپارتمان در تهران موجر باید تا حدود یک ماه قبل از پایان مدت اجاره اصلی صبر کند. سپس مالک باید حداقل 30 روز قبل از تمدید اجاره نامه افزایش اجاره بها را قبل از اعمال هرگونه افزایش اجاره به مستاجر ارسال کند.

آغاز فروش و پیش فروش قسطی املاک و مستغلات در پایتخت ایران با شرایط ویژه

قراردادهای اجاره و اجاره چه مشترکاتی دارند؟

قراردادهای اجاره و اجاره هر دو قراردادهای الزام آور قانونی هستند. هر توافقنامه می تواند شامل اطلاعات زیر باشد:

  • قرارداد بین کیست
  • تاریخ شروع پایان دوره
  • مبلغ اجاره
  • مبلغ سپرده تضمینی
  • اسامی مستاجرینی که در ملک زندگی خواهند کرد
  • قوانین ورود صاحبخانه
  • سیاست های حیوانات خانگی
  • رویه های جابجایی
  • قوانین بازگرداندن سپرده تضمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *