خالص سود دریافتی با خرید اقساطی آپارتمان در تهران از دیوار

معنی اجاره خالص سه گانه

اجاره خالص سه گانه یک قرارداد املاک و مستغلات است که در آن مستاجر علاوه بر اجاره، چندین هزینه مربوط به ملک را نیز پرداخت می کند. هزینه های اضافه شده شامل هزینه های نگهداری، مالیات بر دارایی و بیمه است. این قرارداد بین مستأجر و موجر است. همچنین به عنوان اجاره NNN (خالص خالص خالص) نامیده می شود که فروش قسطی آپارتمان در تهران بر پرداخت سه هزینه عملیاتی تأکید دارد.

خالص سود دریافتی سرمایه داران با خرید اقساطی آپارتمان در تهران

بنابراین، مبلغ اجاره کمتر از قراردادهای اجاره ناخالص نگه داشته می شود. در قراردادهای اجاره معمولی، مالکان مالیات بر دارایی، بیمه و هزینه های نگهداری را بر عهده می گیرند.

خوراکی های کلیدی

  • اجاره خالص سه گانه (NNN) یک قرارداد ملک تجاری است – علاوه بر اجاره، مستاجر هزینه های نگهداری، مالیات بر دارایی و بیمه را نیز پرداخت می کند.
  • مبلغ اجاره NNN با استفاده از نرخ سرمایه تعیین می شود. و این نرخ به اعتبار مستاجر خاص بستگی دارد.

ارزش اجاره ماهانه به شرح زیر محاسبه می شود:

اجاره پایه + تعمیر و نگهداری منطقه مشاع + مالیات بر املاک + بیمه املاک / 12

اجاره خالص تریپل چگونه کار می کند؟

مستاجر موافقت می کند که سه هزینه ضروری مربوط به املاک اجاره شده – هزینه نگهداری، بیمه و مالیات را بپردازد. در مقابل، یک قرارداد اجاره معمولی مستلزم آن است که صاحبخانه آن هزینه های سربار را متحمل شود. مبلغ اجاره با استفاده ازنرخ سرمایه نرخ بازده مورد انتظار سرمایه گذار املاک را تعیین می کند. این نرخ تا حد زیادی به اعتبار مستاجر بستگی دارد.

در یک قرارداد NNN ، ارزش اجاره پایه اغلب پایین است – زیرا مستاجران هزینه های قابل توجهی را برای سایر هزینه ها خرج می کنند. همچنین مستاجر این امکان را دارد که حداکثر محدودیتی را به مخارج اضافه کند. به این ترتیب، مستاجر می تواند نوسانات سربار را مدیریت کند. اگر هزینه نگهداری، بیمه و مالیات از حد مجاز عبور کند، مالک بخشی از هزینه را پرداخت می کند.

 یک گزینه لیزینگ عالی برای صاحبخانه است زیرا آنها از هزینه های نگهداری ملک، بیمه و مالیات خلاص می شوند. با این حال، برای به فعلیت رساندن این مزایا، اجاره نامه باید بلند مدت باشد – 10 تا 15 سال. یک قرارداد اجاره همچنین باید دارای بندی برای افزایش سالانه مبلغ اجاره باشد تا از بازدهی بهینه اطمینان حاصل شود.

نگهداری آپارتمان توسط مالک

سرمایه گذاران کوچک، آنهایی که درآمدهای تعیین شده ندارند یادارایی خالص، همچنین می تواند قراردادهای اجاره NNN را وارد کند. به منظور مشارکت در اجاره NNN، سرمایه گذاران کوچک ملزم به سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REIT) هستند که دارایی های مشابه در پرتفوی ها هستند.

مدارک لازم جهت ثبت نام خرید و پیش خرید آپارتمان با وام

مراحل تعیین مبلغ اجاره NNN به شرح زیر است:

ابتدا اجاره پایه را با ضرب اجاره به ازای هر فوت مربع در کل مساحت اجاره شده پیدا کنید. اگر مبلغ اجاره به ازای هر فوت مربع به صورت ماهانه داده می شود، آن را در 12 ضرب کنید تا به رقم سالانه تبدیل شود.

  • سپس، هزینه سالانه هزینه های نگهداری، مالیات بر دارایی و بیمه را مشخص کنید.
  • سپس، اجاره پایه، هزینه های نگهداری، مالیات بر دارایی و بیمه را اضافه کنید.
  • در نهایت، نتیجه را بر 12 تقسیم کنید (چون باید مبلغ اجاره ماهانه را تعیین کنیم)

مزایا و معایب سه گانه اجاره خالص

اجاره NNN مزایای متعددی برای مالک و مستاجر دارد که در زیر مورد بحث قرار می گیرد:

  • اکثر اجاره نامه های NNN بلند مدت هستند – 10 تا 15 سال. در نتیجه، صاحبخانه دریافت سازگار استدرآمد غیرفعال.
  • اجاره NNN بار صاحبخانه را کاهش می دهد – بدون سربار ملک، بدون هزینه تعمیر و نگهداری، بدون بیمه، و هیچ بار مالیاتی.
  • مستاجرین از اجاره NNN سود می برند زیرا می توانند از ملک با نرخ پایه پایین تری نسبت به اجاره ناخالص استفاده کنند.

معایب اجاره NNN به شرح زیر است:

  • مستاجران ملک را برای سالها اشغال می کنند – مالکان را از استفاده از ملک برای مقاصد دیگر محدود می کنند. 
  • بسیاری از قراردادهای اجاره NNN شامل مبالغ اجاره ثابت هستند – این بازده تدریجی را حذف می کند.
  • مستاجران بازسازی می کنند و تغییراتی ایجاد می کنند. در نتیجه، برای اهداف اجاره مجدد، ملک باید برای مستأجر جدید تنظیم شود.
سه گانه در مقابل. اجاره ناخالص

در اجاره ناخالص ، مستاجران یک پرداخت ثابت به صاحبخانه (شامل اجاره بها) می پردازند. صاحبخانه تمام هزینه های دیگر – مالیات بر دارایی، بیمه، نگهداری و سایر هزینه های جانبی را متحمل می شود.

اجاره خالص سه گانه و اجاره ناخالص

 شما می توانید از این تصویر در وب سایت، قالب ها و غیره خود استفاده کنید.لطفاً یک پیوند انتساب به ما ارائه دهید. در اجاره ناخالص تعدیل شده ، مستاجرین سهم متناسبی از مالیات بر دارایی، حق بیمه، و هزینه‌های نگهداری را پوشش می‌دهند – علاوه بر اجاره اولیه در شروع اجاره. اجاره تعدیل شده عمدتاً در مورد املاک تجاری فروش اقساطی آپارتمان در تهران که بیش از یک مستاجر برای اشتراک ملک وجود دارد استفاده می شود.

اجاره خالص سه گانه چیست؟

اجاره NNN یک قرارداد اجاره بین صاحبخانه و مستاجر است. این دومی هزینه های نگهداری، بیمه املاک و مالیات املاک را – علاوه بر اجاره – پرداخت می کند.

افزایش اجاره بها و قیمت فروش خانه و آپارتمان در بازار مسکن

اجاره خالص سه گانه را چگونه محاسبه می کنید؟

اجاره NNN به عنوان مجموع مبلغ اجاره پایه، هزینه های نگهداری ملک، مالیات و بیمه تقسیم بر تعداد ماه های سال در سال، یعنی 12 محاسبه می شود. مساحت اجاره ای (به فوت مربع).

تفاوت بین اجاره خالص و سه گانه چیست؟

در اجاره خالص، مستاجر فقط مالیات و اجاره املاک را پرداخت می کند. در اجاره NNN، مستاجر متحمل هزینه های متعددی می شود – هزینه نگهداری اموال، مالیات، بیمه و اجاره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *