خرید قسطی آپارتمان در تهران و نگرانی خریداران املاک

تاثیر نرخ بهره بر روی رشد قیمت آپارتمان در سال های اخیر

رشد جمعیت در فیلیپین باید تقاضای آتی برای املاک و مستغلات را در نواحی پربازدید افزایش دهد و به نوبه خود منجر به افزایش ارزش در بلندمدت شود. خبر بد؟ بسیاری از پتانسیل جمعیتی آینده فیلیپین در حال حاضر در بازار قیمت گذاری شده است. کاندو در مانیل با قیمتی حدود 4000 دلار آمریکا در هر متر مربع، در کوالالامپور ، مالزی ، تقریباً گران است . فروش اقساطی آپارتمان در تهران این در حالی است که مالزی بسیار توسعه یافته تر از فیلیپین است.

نگرانی های خریداران و فروشندگان بازار املاک قبل از انجام معامله

دومین بازده بالاتر اجاره در آسیا در پنوم پن، کامبوج است. بازده معمولاً در اینجا بیش از 8٪ سالانه است. هنگامی که از “کامبوج” نام برده می شود، ممکن است تصوراتی از پل پوت و نسل کشی داشته باشید. اما بیش از دو دهه بعد، این کشور مسلما آینده‌نگرترین و طرفدار تجارت مرزی در منطقه است.

اعتماد سرمایه گذاران بازار مسکن به مشاوران املاک هنگام خرید

رشد اقتصادی کامبوج به همان اندازه قابل توجه است که بازده اجاره آنها. مانند بسیاری دیگر از بازارهای مرزی، رکورد کامبوج در اجتناب از رکود قوی است. در واقع آنها بیش از دو دهه است که دچار رکود اقتصادی نشده اند. پیش بینی افزایش ارزش سرمایه سخت است. اما ما فکر می کنیم که بازار املاک پنوم پن در مقایسه با تقریباً هر جای دیگر آسیا، چشم انداز رشد بهتری دارد.

تاثیر نرخ بهره بر روی رشد قیمت آپارتمان در سال های اخیر

چرا؟ به این دلیل که بزرگترین شهر کامبوج یکی از معدود شهرهای جهان (و قطعا تنها پایتخت آسیای جنوب شرقی) است که می توانید املاک و مستغلات مرکزی را با قیمت کمتر از 1000 دلار در هر متر مربع خریداری کنید. مجتمع پاریز قیمت‌ها در پنوم پن به جز افزایش، مکان‌های کمی برای رفتن باقی مانده است. بازده اجاره در جاکارتا، اندونزی اغلب بیش از 8٪ در سال است. خرید اقساطی آپارتمان در تهران به این ترتیب، جاکارتا در صدر فهرست ما قرار دارد و بالاترین بازدهی را در آسیا دارد.

مشکل فروشندگان املاک و مستغلات هنگام معامله

اما یک مشکل بزرگ وجود دارد: کسب سود از بازار املاک و مستغلات اندونزی دشوار است زیرا خارجی ها نمی توانند به نام خود دارایی داشته باشند. به عنوان یک غیر محلی، بهترین چیزی که می توانید بدست آورید یک عنوان اجاره ای 70 ساله است. 70سال زمان زیادی است. با این حال، این سؤال همچنان پابرجاست: آیا واقعاً می‌خواهید پول را در دارایی‌های رو به کاهشی که حتی واقعاً مالک آن نیستید، «سرمایه‌گذاری» کنید ؟

اعتماد سرمایه گذاران بازار مسکن به مشاوران املاک هنگام خرید

با این گفته اندونزی به تدریج به روی سرمایه گذاران خارجی بازتر می شود. قوانین احتمالاً در آینده ای نه چندان دور تغییر خواهند کرد. و دولت در حال حاضر در مسیر درست گام بر می دارد.

خط آخر

به این ترتیب لیست ما در مورد اینکه کدام شهرها بالاترین بازده اجاره را در آسیا دارند به پایان می رسد. اگر به دنبال درآمد ثابت، تخصیص به املاک و مستغلات جهانی و البته بازدهی قوی هستید، سرمایه گذاری در این چهار بازار اجاره با رشد بالا را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *