خرید قسطی آپارتمان در تهران بهترین کار در تورم بازار املاک

نرخ تعدیل بهای ساخت آپارتمان

طوفان تورم فعلی مسکن خریداران را از بازار بیرون می‌کشد و به طولانی شدن دوره موجودی بسیار محدود کمک می‌کند – اما فروشندگان هنوز برای کاهش قیمت‌ها مردد هستند. انتظار ممکن است بهترین گزینه برای خریداران با گذشت زمان باشد، صرف نظر از اینکه آیا رکودی وجود دارد یا خیر. طبق گزارش ها ، فروش اقساطی آپارتمان در تهران تعداد خانه های برای فروش در ژوئن 2022 بیشترین افزایش را داشته است.

طوفان تورم بازار مسکن با توجه وضعیت اقتصادی موجود

در ماه ژوئن، متوسط ​​قیمت فهرست ملی برای املاک فعال با 16.9 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به 450,000 دلار رسید. تا کنون، قیمت ملک 31.4 درصد نسبت به ژوئن 2020 افزایش یافته است. ممکن است کمی طول بکشد تا ارزش ها کاهش یابد زیرا فروشندگان هنوز در تلاش هستند تا برای املاک خود پول بیشتری به دست آورند. فروشندگان تلاش می کنند خانه های خود را مطابق با قیمت های مشابه اخیری که در سال 2021 بسته شد، قیمت گذاری کنند – زمانی که نرخ های وام مسکن هنوز در پایین ترین حد خود بود و موجودی انبار کمیاب بود.

زمان مناسب فروش و پیش فروش آپارتمان

با این حال، بسیاری از خریداران منتظرند ببینند در بازار پاییزی مسکن چه اتفاقی می‌افتد، زمانی که موجودی بیشتر و همچنین رقابت بیشتر وجود داشته باشد. در مورد اینکه آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید خانه است یا خیر، اتفاق نظر وجود ندارد. برخلاف آخرین سقوط مسکن، که در طول بحران مالی سال 2008 رخ داد، در حال حاضر تورم رو به رشدی را تجربه می کنیم در حالی که سطح مشاغل همچنان ثابت است. اکثر اقتصاددانان از سرعت اضافه شدن مشاغل در ماه ژوئن شگفت زده شدند.

زمان مناسب فروش و پیش فروش آپارتمان

بازار کار به عنوان سنگری در برابر رکود تلقی می شود و اعداد ژوئن نشان می دهد که ستون اشتغال همچنان قوی است. رشد مشاغل در ماه ژوئن با سرعتی بسیار سریعتر از آنچه انتظار می رفت شتاب گرفت، که نشان می دهد ستون اصلی اقتصاد ایالات متحده علیرغم وجود نقاط ضعف، قوی باقی می ماند. بر اساس داده های اداره آمار کار، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه 372000 افزایش یافت که بهتر از تخمین 250000 داوجونز بود و همچنان به سالی قوی برای رشد شغلی ادامه می دهد.

دستمزد مشاوران املاک در خرید و فروش آپارتمان

اندرو هانتر، اقتصاددان ارشد آمریکایی در کپیتال اکونومیکس، می گوید: «به نظر می رسد افزایش شدید 372000 نفری در حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی در ژوئن، ادعاهایی را که اقتصاد در حال پیشروی به سمت رکود است، به سخره می گیرد. سال‌هایی که پیش‌بینی می‌کنید در خانه زندگی کنید، عامل دیگری است که ممکن است در تعیین اینکه آیا باید فوراً آن را بخرید یا نه، نقش دارد.

 کسانی که قصد ندارند حداقل پنج سال پس از خرید در خانه بمانند، فروش قسطی آپارتمان در تهران اگر بازار مسکن پس از خرید دچار رکود شود و تصمیم به فروش داشته باشند، ممکن است ضرر کنند. از طرف دیگر، تلاش برای زمان‌بندی نادرست بازار ممکن است باعث شود فرصت خرید خانه ایده‌آل خود را از دست بدهید.

دستمزد مشاوران املاک در خرید و فروش آپارتمان

حرف آخر

اگر نرخ بهره همچنان به افزایش خود ادامه دهد و قیمت مسکن به میزانی که برای جبران هزینه های بالای وام مسکن کافی است کاهش نیابد، ممکن است از بازار خارج شوید. اکنون که فروشندگان برای املاک خود قیمت مناسب تری را درخواست می کنند، خریداران در موقعیت بهتری برای استفاده از در دسترس بودن روزافزون خانه ها هستند.

اگر رکودی در اقتصاد وجود داشته باشد، نرخ بهره وام مسکن به طور قطع به حدود 4 درصد یا حتی کمتر کاهش می یابد. اگر اینطور باشد، می تواند زمان خوبی برای نگه داشتن و پس انداز کردن مقداری پول، به خصوص برای صاحب خانه های اول باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *