وضعیت خرید و فروش اقساطی آپارتمان در تهران و کرج

چشم انداز خانه سازی همچنان ضعیف است

نمودار اعتماد سازندگان خانه نشان می دهد که چشم انداز خانه سازی بد است و بدتر می شود. بر اساس گزارش انجمن ملی خانه سازان/شاخص بازار مسکن ولز فارگو که روز سه شنبه منتشر شد، اعتماد سازندگان مسکن در اکتبر به پایین ترین حد خود از می 2020، درست پس از شیوع بیماری همه گیر کاهش یافت. چشم انداز سازندگان خانه های تک خانواده به سرعت در حال بدتر شدن است:

وضعیت ساخت و ساز ساختمان های مرتفع در ایران با توجه به قیمت مصالح

افزایش نرخ بهره وام مسکن – که نتیجه مستقیم کمپین فدرال رزرو و خرید قسطی آپارتمان در تهران برای افزایش نرخ بهره ضد تورم است – خریداران را از بین برده و کل بازار املاک و مستغلات مسکونی را به پایین کشیده است . علاوه بر این، تورم در حال ضربه زدن به بودجه خانوارها است و بسیاری از اقتصاددانان شاهد رکود در افق هستند. این همه خبر وحشتناکی برای افرادی است که در کار ساخت خانه های جدید برای یک خانواده هستند و اقتصاددانان می گویند احتمالاً قبل از اینکه بهتر شود بدتر می شود.

ابی عمودونبی، اقتصاددان ارشد PNC در تفسیری گفت: «در حالی که سایر بخش‌های اقتصاد در واکنش به چرخه پیاده‌روی تهاجمی فدرال رزرو کند بوده‌اند، بازار مسکن در سال جاری به طرز چشمگیری سرد شده است». با افزایش نرخ بهره، تورم بالا و بدتر شدن قیمت مسکن، رکود بازار مسکن احتمالا تا سال 2023 ادامه خواهد داشت.

نشانه‌های ترمز بازار مسکن

یکی دیگر از نشانه‌های ترمز بازار مسکن، تعداد خانه‌های نوساز فروخته شده در ژوئیه به پایین‌ترین حد خود از سال 2016 رسید و عرضه خانه‌ها در بازار را به بالاترین حدی رساند که از زمان رکود بزرگ تاکنون دیده نشده بود. اداره سرشماری روز سه شنبه اعلام کرد فروش خانه های نوساز از ژوئن 12.6 درصد کاهش یافته و به نرخ سالانه 511000 رسیده که 29.6 درصد کمتر از جولای 2021 است.

بازار مسکن در میانه چرخشی قرار دارد که از بازار فروشندگان شدیدی که در طول همه‌گیری حاکم بود فاصله دارد و چشم‌انداز خریداران بالقوه را بهبود می‌بخشد. نرخ بهره بالاتر وام مسکن – نتیجه افزایش نرخ بهره ضد تورم فدرال رزرو – به طور چشمگیری پرداخت ماهانه وام مسکن لازم برای خرید خانه را افزایش داده است و بسیاری از خریداران را از بازار خارج می کند و فروش خانه ها را بسیار سخت تر می کند. این امر قیمت مسکن را که در سال‌های اخیر افزایش یافته است، بسته است.

بررسی های صورت گرفته جهت خرید قسطی آپارتمان در حکیمیه

متیو والش، اقتصاددان در مودیز آنالیتیکس، در تفسیری نوشت: «بازار مسکن به سرعت در حال خنک شدن است. 5 «فدرال رزرو به آنچه می خواهد می رسد. بازار مسکن نیاز به خنک شدن داشت و نرخ بهره بالاتر تنها چیزی بود که می‌توانست این کار را انجام دهد.»

پیش بینی ارزش خانه در بازار مسکن

بر اساس یک تخمین، دوره ثبت رکورد در دوره همه گیر در ارزش خانه ها شروع به معکوس کرده است و قیمت ها احتمالاً در سال آینده 5.5 درصد کاهش می یابد. اقتصاددانان در ولز فارگو روز چهارشنبه پیش‌بینی کردند که قیمت‌های خانه‌های تک‌خانواره موجود در سال 2023 به دلیل افزایش نرخ‌های وام مسکن کاهش می‌یابد، که در حال حاضر مقرون به صرفه بودن را کاهش داده و بسیاری از خریداران را از بازار خارج کرده است.

طبق گزارش انجمن بانکداران وام مسکن، متوسط ​​نرخ وام مسکن 30 ساله در هفته گذشته به 6.75 درصد رسید که بالاترین میزان از سال 2006 و بیش از دو برابر سال گذشته بود.  طبق اعلام انجمن ملی مشاوران املاک، متوسط ​​خانه موجود در ماه اوت به قیمت 389500 دلار فروخته شد و کاهش 5.5 درصدی کاهش 21423 دلاری خواهد بود. 3 اما این امر همچنان قیمت‌ها را بالاتر از آنچه در سال 2021 بود می‌گذارد زیرا افزایش دو رقمی سالانه در طول سال گذشته عادی بوده است.

نرخ وام مسکن در بانک

نرخ های پایین وام مسکن در طول همه گیری جهانی و همچنین تقاضا برای فضایی برای حمایت از شیوه زندگی جدید کار از خانه، قیمت مسکن را به شدت افزایش داده است. نشانه های زیادی وجود دارد که کاهش سرعت خرید اقساطی آپارتمان در کرج در حال حاضر به خوبی در جریان است. بر اساس شاخص ملی قیمت خانه S&P Case-Shiller، قیمت خانه در ماه آگوست برای اولین بار از سال 2012 کاهش یافت.

پیش پرداخت جهت پیش خرید اقساطی آپارتمان در تهران و کرج

حجم درخواست‌های وام مسکن، هم برای خریدهای جدید و هم برای تامین مالی مجدد، هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود از سال 1997 رسیده است. در واقع، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که بازار مسکن در آستانه یک «اصلاح دشوار» است. کاهش رشد مسکن نتیجه کمپین اخیر بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره ضد تورم است که هزینه های استقراض برای انواع وام ها از جمله وام مسکن را افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *