خرید آپارتمان قدیمی در مقابل آپارتمان جدید: جوانب مثبت و منفی

خرید قسطی آپارتمان در چیتگر

وقتی تصمیم به خرید اقساطی آپارتمان در تهران می گیرید، سوالات زیادی در مورد اندازه، موقعیت مکانی و امکاناتی که به دنبال آن هستید باید از خود بپرسید. جزئیات آنچه از یک آپارتمان می خواهید و نیاز دارید یک مرحله مهم در فرآیند خرید اقساطی آپارتمان در کرج است، زیرا به شما در انتخاب خانه مناسب کمک می کند. در بالای هر چیزی که باید داشته باشید، احتمالاً چیزهای خوبی نیز در لیست شما وجود دارد.

خرید آپارتمان قدیمی در مقابل آپارتمان جدید: جوانب مثبت ومنفی

 ایجاد تعادل بین این خواسته ها کار ساده ای نیست – اما تجزیه و تحلیل تمام جوانب مثبت و منفی یک ملک می تواند به شما کمک کند از سرمایه گذاری خود محافظت کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ شگفتی پرهزینه ای در این راه وجود ندارد. سن خانه تنها یک فاکتور است که باید در نظر گرفته شود، اما می تواند یک عامل نسبتاً مهم باشد، زیرا چند تفاوت متمایز بین خانه های قدیمی و جدید در مورد هزینه، ایمنی و نگهداری آنها وجود دارد.

تعریف خانه های جدید در مقابل خانه های قدیمی

کیفیت ساخت و ساز خانه در طول سال ها تکامل یافته و بهبود یافته است، تا حدی به دلیل در دسترس بودن همیشه در حال تغییر مصالح ساختمانی و بخشی به دلیل به روز شدن قوانین ساختمانی. به عنوان مثال، در سال 1978، دولت فدرال استفاده از رنگ های مبتنی بر سرب را که قبلاً به طور منظم در طول ساخت و ساز استفاده می شد، ممنوع کرد. پیشرفت‌های بیشتر در قالب فناوری به‌روز، عایق‌های مدرن و مواد مقرون‌به‌صرفه‌تر، روش ساخت خانه‌های امروزی را در مقایسه با 100 یا حتی 50 سال پیش برای همیشه تغییر داده است.

در انتهای مقیاس، خانه های تاریخی قرار دارند که توسط خدمات پارک ملی شناسایی و نظارت می شوند. خرید یک خانه تاریخی مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد – اما صرفاً به این دلیل که خانه مدت ها پیش ساخته شده است لزوماً به معنای تاریخی بودن آن نیست. برای اینکه یک ملک به عنوان یک خانه تاریخی در نظر گرفته شود، باید معیارهای خاصی را در رابطه با ارتباط آن با افراد یا رویدادهای تاریخی داشته باشد. این بدان معناست که خانه‌های قدیمی‌تر زیادی در دسترس هستند که احساس راحتی دنیای قدیم را بدون نیاز به تملک دارایی‌های تاریخی فراهم می‌کنند.

آپارتمان های قدیمی با عمر 50 تا 100 سال

در طرف مقابل این طیف، خانه های نوساز وجود دارد. این خانه های جدید معمولاً بزرگتر هستند و تمام مزایای راحتی مدرن را ارائه می دهند. اما با چنین طیف وسیعی از خانه‌های موجود – چه چیزی یک خانه قدیمی را در مقابل یک خانه جدید تعریف می‌کند؟ در این مقاله، خانه‌ها را زمانی قدیمی می‌دانیم که حداقل 50 سال سن داشته باشند، اما بیش از 100 سال سن نداشته باشند، در حالی که خانه‌های جدید در چند سال اخیر ساخته شده‌اند.

مزایای خرید یک خانه قدیمی

با وجود پیشرفت در ساخت و ساز خانه در چند دهه اخیر، صاحبان خانه های زیادی وجود دارند که همچنان خانه های قدیمی را به دلیل جذابیت و شخصیت خود ترجیح می دهند. اما خانه هایی که 50 تا 100 سال پیش ساخته شده اند چندین مزیت دیگر نیز دارند، از جمله موارد زیر:

معماری

خانه‌های قدیمی که در سرتاسر کشور ظاهر می‌شوند، به دلیل تعهدشان به فردیت معماری برجسته می‌شوند. ویکتوریایی ها، استعماری ها و تودورها تنها سه مورد از بسیاری از سبک های معماری هستند که امروزه اغلب تکرار نمی شوند. ساختن این سازه‌ها به سختی می‌تواند کاردستی و توجه به جزئیات را در خانه‌های مدرن پیدا کند، بنابراین اگر ویژگی‌های معماری نزدیک به بالای فهرست شما باشد، خانه قدیمی‌تر ممکن است مناسب باشد.

خرید اقساطی آپارتمان در کرج خرید قسطی آپارتمان در حکیمیه

جوانب مثبت خرید خانه جدید

رنگ تازه، پلان های مدرن و وسایل به روز: اینها تنها تعدادی از مزایای خرید خانه جدید است. اما در مورد مزایای عاطفی قدم گذاشتن در یک خانه کاملاً جدید نیز باید گفت. وقتی اولین کسی هستید که در یک خانه زندگی می کنید، خانه همان چیزی است که شما آن را می سازید – بنابراین بیایید به برخی از مزایای ساخت و ساز جدید نگاهی بیندازیم.

تاخیر در هزینه های تعمیر و نگهداری عمده

خرید قسطی آپارتمان در حکیمیه برای ماندگاری است، بنابراین صاحبان خانه‌هایی که املاک نوساز خریداری می‌کنند، اغلب با هزینه‌های نگهداری ماهانه کمتری روبرو هستند. بر اساس نظرسنجی مسکن آمریکا، 26 درصد از صاحبان خانه ها 100 دلار یا بیشتر در ماه برای هزینه های نگهداری هزینه می کنند. اما این تعداد در بین صاحبان خانه هایی که خانه های ساخته شده در 4 سال گذشته را خریداری کرده اند به طور قابل توجهی کمتر است.

معایب خرید یک خانه قدیمی

خرید قسطی آپارتمان در تهران ، خانه قدیمی یا جدید، یک تصمیم بزرگ است. با هر مزیتی، یک اشکال بالقوه نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. این بدان معناست که وقتی گزینه های خانه خود را تجزیه و تحلیل می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ پاسخ درستی وجود ندارد – فقط آن چیزی که برای شما مناسب است. اگر فکر می کنید یک خانه قدیمی ممکن است مناسب باشد، حتماً نکات منفی زیر را در نظر بگیرید.

هزینه های تعمیر و نگهداری

خانه‌های قدیمی‌تر از مصالح قدیمی‌تر ساخته شده‌اند، بنابراین نتیجه می‌شود که ساخت و ساز قدیمی در این خانه‌ها نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر دارد. از لوله‌کشی معیوب گرفته تا کف‌های شیب‌دار، هیچ کمبودی برای انجام پروژه‌ها در خانه‌های موجود وجود ندارد – و این پروژه‌ها ارزان نیستند.

معایب خرید خانه جدید

باز کردن یک خانه کاملاً جدید به دلایل زیادی هیجان انگیز است، اما در مقایسه با خانه های موجود، چند اشکال نیز وجود دارد. چه خانه در چند سال اخیر نوساز باشد و چه یک خانه تازه ساخته، باید به یاد داشته باشید که هیچ چیز برای مدت طولانی نو نمی ماند. با در نظر گرفتن این موضوع، معایب زیر را برای خرید قسطی آپارتمان در چیتگر در نظر بگیرید.

خرید قسطی آپارتمان در تهران خرید قسطی آپارتمان در چیتگر

فضاهای بیرونی کوچکتر

همانطور که زمین کمیاب می شود، سازندگان خانه یاد گرفته اند که فضای حیاط را قربانی کنند تا مساحت خانه را به حداکثر برسانند، که منجر به زندگی نزدیک به یک چهارم شده است. این فضاهای بیرونی کوچکتر نیز دارای پوشش گیاهی بالغ کمتری هستند.

 در حالی که محوطه سازی اطراف خانه های قدیمی ده ها سال برای رشد داشته است، پوشش گیاهی نزدیک خانه های جدیدتر زمان قابل توجهی کمتری داشته است، به این معنی که خانه های جدید اغلب دارای محوطه سازی اولیه هستند. محوطه سازی نارس می تواند در نهایت منجر به جذابیت کمتری شود که ممکن است فروش ملک را در آینده دشوارتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *