کد خبر: 18700
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
احمدی نژاد

آرش محبی در یادداشتی نوشت: احمدی‌نژاد می‌دانست خرق عادت روسای سابق جمهوری اسلامی و گفتگو با یک رسانه فارسی زبان اپوزسیون به تنهایی یک خبر است و جلب توجه می‌کند. او زمان ریاست جمهوریش هم با سابقه مدیریت نشریه «جیغ و داد» در دانشگاه علم صنعت می‌دانست چگونه با ایجاد جیغ و داد، توجه‌ها را جلب یا منحرف کند.

رویکردامروز محمود احمدی نژاد خیلی بهتر از دیگر سیاسیون هم طراز خودش در جمهوری اسلامی، رسانه و کارکردهایش را می‌شناسند و از همین منظر:

۱- مصاحبه با رادیو فردا به عنوان رسانه اپوزسیون جمهوری اسلامی به احمدی‌نژاد امکان «جلب توجه» می‌داد تا در سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری همچنان در یادها باشد و بر زبان‌ها جاری بماند. احمدی‌نژاد می‌دانست خرق عادت روسای سابق جمهوری اسلامی و گفتگو با یک رسانه فارسی زبان اپوزسیون به تنهایی یک خبر است و جلب توجه می‌کند. او زمان ریاست جمهوریش هم با سابقه مدیریت نشریه «جیغ و داد» در دانشگاه علم صنعت می‌دانست چگونه با ایجاد جیغ و داد، توجه‌ها را جلب یا منحرف کند.

۲- احمدی‌نژاد با انتخاب رسانه اپوزسیون می‌خواست بگوید «شجاعت» شکستن تابوهای جمهوری اسلامی را دارد و این را به عنوان یک ضمیمه مهم برند سیاسی خودش حفظ کند؛ همان شجاعتی که رحیم مشایی در ویدیویی بر سینه احمدی‌نژاد می‌کوبید و به او نسبت می‌داد و قبلا در بگم بگم‌های انتخاباتی ۸۴ و ۸۸ و افشاگری علیه هاشمی رفسنجانی، صادق لاریجانی و نامه به رهبری هم نمایش داده شده بود. به نظر من احمدی‌نژاد به خوبی می‌داند جمهوری اسلامی از سر «بقاء» هم که شده باید به شکستن بعضی تابوهای خودش از حجاب اجباری و مذاکره با آمریکا گرفته تا رئیس جمهور شدن یک زن و... فکر کند. او می‌خواهد سیاستمداری با «ظرفیت» برای این کار باشد.


بیشتر بخوانید: احمدی نژاد از مجمع تشخیص اخراج می‌شود؟


۳- رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران در مجموع نسبت به داخلی‌ها «دسترسی» بالاتری به مخاطبان دارند و گویا اعتبارشان هم بیشتر است. این واقعیت که سبب می‌شد صاحبان بسیاری از برندها و محصولات ایرانی خطر تبلیغ در تلویزیونی مانند جم را به جان بخرند، در انتخاب رادیو فردا توسط احمدی‌نژاد بی‌تاثیر نبوده است.

منبع: اقتصاد24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

پربازدیدترین

آخرین اخبار

پربحث‌ترین